Misie

miś
Witamy na stronie grupy Misie
Lepienie z masy solnej „Pieczywo”
Poznanie zawodu piekarza. Zapoznanie z produktami potrzebnymi do zrobienia masy solnej, kształcenie sprawności manualnych rąk podczas lepienia.
The gallery was not found!

Dnia 12.02.2014r. dzieci z grupy „Jagódki” rozpoczęły walentynkową zabawę. Serca, serducha i serduszka królowały wszędzie. W tym dniu przedszkolaki spontanicznie mówiły o swoich emocjach i uczuciach, a także otwarcie okazywały przyjaźń i sympatię rówieśnikom. Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały walentynkę, aby później móc ją podarować ukochanej osobie. Słodkim akcentem był pyszny lizaczek, który dodatkowo osłodził ten wyjątkowy dzień

The gallery was not found!

Karnawał to czas zabaw i balów, także dla najmłodszych. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka– w takiej atmosferze bawiły się nasze Jagódki. Podczas balu dzieci z dumą prezentowały bajeczne stroje. Z wielką ochotą uczestniczyły w tańcach, zabawach i konkursach. Na twarzach wszystkich malował się uśmiech, który nie znikał mimo chwilowego zmęczenia. Pomimo wielu ograniczeń był to wyjątkowy dzień dla wszystkich przedszkolaków;-)

The gallery was not found!
Mikołaj w Jagódkach
The gallery was not found!
Zabawy z misiem z okazji Święta Pluszowego Misia
The gallery was not found!
Jesteśmy już średniakami. Bierzemy ładnie udział w zajęciach oraz lubimy wspólne zabawy.
The gallery was not found!
Propozycje pracy z dzieckiem z języka angielskiego:

 

 

 

Propozycje ćwiczeń logopedycznych do pracy z dzieckiem:

  1. Ćwiczenia oddechowe.

Przykłady: 

  • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.
  • Dmuchanie na płomień świecy.
  • Dmuchanie na kulkę z waty, na skrawek papieru.
  • Chuchanie na zmarznięte ręce.
  • Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.
  • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.
  • Nadmuchiwanie balonika, wypychanie policzków powietrzem.
  • Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.
  • Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.
  • Liczenie na jednym wydechu.
  • Powtarzanie zdań szeptem.
  • Naśladowanie śmiechu:
  • – che- che- che
  • – cha- cha- cha
  • – ho- ho- ho
  • – chi- chi- chi.

2. Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych.

Ćwiczenia warg: 

  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
  • Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
  • Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
  • Cmokanie.
  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie).
  • Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
  • Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-o-u-y-e,  u-a-i-o-e-y,  o-a-y-i-u,  e-y-i-o-a-u,            u-i-y-a-o.
  • Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u,  i-a,  u-o,  o-i,  u-i,  a-o, e-o  itp.
  • Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.
  • Wysuwanie warg w przód, następnie przesuwanie warg w prawo, w lewo.
  • Wysuwanie warg w przód, następnie krążenie wysuniętymi wargami.

Ćwiczenia języka: 

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie: 

  • Wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej.
  • Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie.
  • Wymawianie połączeń głosek tylnojęzykowych zwartych z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…
  • Wypowiadanie sylab: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.

Ćwiczenia policzków: 

  • Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
  • Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.
  • Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.
  • Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
  • Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

 

Bajka artykulacyjne

„Indianie’’

 

Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokanie)  i żonami (cmokanie). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy  językiem  tętent  koński, zmieniając brzmienie przez inny układ warg) przez most  (usta  jak  do  ,,u’’  i  kląskanie), a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie). Konie zmęczyły się  (parskanie)  i dają znak, że chcą pić:  ihaha, ihaha, ihaha. Indianie zatrzymują swoje konie:  prrr… prrr … prrr… Konie  piją (ruchy  języka  z  dołu  do  góry,  naśladujące  picie  zwierzęcia). Nagle Indianie ujrzeli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchanie  w  złączone  ręce). Upiekli na ogniu zwierzynę i zrobili sobie ucztę (mlaskanie  i  oblizywanie  szeroko  otwartych  ust). Po pewnym czasie zachciało im się spać  (ziewanie) i zasnęli (chrapanie). Rano Indianie zwołali rozbiegane konie :  a-e-o, y-u-i   (przeciągamy  samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię (usta jak do ,,i’’, kląskanie ), a potem  przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskanie ). Wrócili do wioski i witają się ze swoimi dziećmi (cmokanie ) i żonami (cmokanie ).

 

 

Drodzy Rodzice!

Przesyłamy 2 e-book’i z pomysłami! Pod linkiem znajdziecie aż 35 pomysłów na to, co można zrobić z dzieckiem w domu! 

E-booki są dostępne za pośrednictwem tego linku: https://drive.google.com/open?id=1jq5pTXL26aV8_fkCF1QvOeAZS99iRaUfproszę to skopiować i wstawić w pasek górny przeglądarki

 Dajcie znać co o nich myślicie!

 

Propozycja zadań do pracy w domu z dziećmi grupy Jagódki od 30.03 do 3.04.2020:

propozycje dla Jagódek

 

Propozycja zadań do pracy w domu z dziećmi grupy Jagódki od 23.03 do 27.03.2020

TEMAT TYGODNIA– WITAJ, WIOSNO!

Poniedziałek 23.03.2020

1. Zabawa dydaktyczna- „Oznaki wiosny”. Dziecko otrzymują obrazek przedstawiający wczesną wiosnę. Wypowiada się na temat obrazka. Rodzic tnie obrazek na 4 części. Dziecko układa obrazek, może nakleić obrazek na kartkę.

2. Słuchanie wiersza „Kotki marcowe”

Na wierzbie, nad samym rowem-srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie, srebrnieją im futra kocie.

Plucha i zawierucha.

Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą. Huśtają się na gałązkach.

Mruczą: -Nareszcie wiosna! I sierść mają coraz srebrzystszą.

3. Praca plastyczna „Bazie”- rysujemy na kartce wierzbowe gałązki na które dziecko nakleja kulki z waty.

4. Zabawa ruchowa „Uciekaj, myszko”

5.Sadzimy cebulę (doniczka, ziemia lub woda, cebula).

Wtorek 24.03.2020

1. Osłuchanie z piosenką- „Hej, zielona żabko”. Zabawa muzyczno- ruchowa.

Hej, zielona żabko, miło poznać cię. Ładnie sobie skaczesz, skakać naucz mnie.

Hej, złota rybko, miło poznać cię. Ładnie sobie pływasz, pływać naucz mnie.

Hej, żółta pszczoło, miło poznać cię. Ładnie sobie fruwasz, fruwać naucz mnie.

Dziecko odpowiada na pytania: – O jakich zwierzętach jest piosenka? Jak poruszają się te zwierzęta? Dziecko naśladuje sposób poruszania się tych zwierząt. Zabawa przy muzyce.

2. Słuchanie wiersza „Wiosna idzie”- Dziecko słucha wiersza, podczas czytania Rodzic prezentuje obrazki ptaków, o których mowa w wierszu.

Przyleciały skowroneczki z radosną nowiną, zaśpiewały, zawołały ponad oziminą:

-Idzie wiosna! Wiosna idzie! Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska w bielutkich kapotach, klekotały, ogłaszały na wysokich płotach:- Idzie wiosna! Wiosna idzie! Po łąkach, po błotach!

Przyleciały jaskółeczki kołem, kołujące, figlowały, świergotały radośnie krzyczące:

– Idzie wiosna! Wiosna idzie! Prowadzi ją słońce.

Rodzic pyta – jakie ptaki występowały w wierszu? Dziecko wskazuje na odpowiedni obrazek, przy pomocy Rodzica omawia wygląd poszczególnych ptaków. Przeliczanie ptaków- posługiwanie się liczebnikami głównymi (jeden, dwa, trzy).

3. Zajęcia plastyczne- Dziecko maluje papierowe talerzyki lub zgniecioną kartkę brązową farbą. Następnie nakleja paski papieru. Na koniec kładzie w gniazdkach jajeczka wykonane z plasteliny lub pomalowane ptaki.

4. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Ptaki do gniazd”. Kładziemy na podłodze obręcz, która będzie ptasim gniazdem. Dziecko biega, poruszając swobodnie rękami- skrzydełkami. Na klaśnięcie „Ptaszki do gniazd”- Dziecko wskakuje do gniazda- obręczy. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Środa 25.03.2020

1. Utrwalenie piosenki- „Hej, zielona żabko”- zabawa przy piosence.

2. Słuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie”.

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło bowiem było bardzo cicho i ciemna. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi. – Kto tam?- zapytał obudzony ze snu Tulipanek. – To ja, Deszczyk, chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz. – Nie, nie chcę. Nie otworzę- powiedział Tulipanek i odwróciwszy się w drugą stronę, znów smacznie zasnął. Po chwili mały Tulipanek usłyszał znowu pukanie. – Puk! Puk! Puk! – Kto tam? To ja, Deszcz. Pozwól mi wejść do swojego domku. – Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie. Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał: – Tulipanku, puść mnie! – Ktoś ty? – Promyk Słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik. – O, nie potrzebuję cię. Idź sobie. Ale Promyk Słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domku tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał: – Kto tam puka?- zapytał żółty Tulipanek. – To my Deszczyk i Słońce. My chcemy wejść do ciebie. Wtedy Tulipanek pomyślał: „Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. – I otworzył. Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domku tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę. Promyk Słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit. Mały Żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go….. I, o dziwo, znalazł się wśród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyk słońca padał na żółtą główkę Tulipanka. A rano przyszły dzieci i zawołały: – Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana! Teraz już na pewno będzie wiosna.

3. Rozmowa z Dzieckiem na temat opowiadania.

4. Zabawa zręcznościowa relaksacyjna – „Rosnące listki”. Dziecko otrzymuje niewielką chustkę z szyfonu. Rodzic włącza spokojną muzykę. Zadaniem Dziecka jest zgnieść chustkę w kulkę i spróbować zamknąć ją w dłoniach tak, by nie było jej widać. Następnie Dziecko powoli rozchyla dłoń i obserwuje, jak rosną listki- chustka w ich dłoni. Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie.

5. Wypełnianie konturu tulipana kredką, lub kawałkami kolorowego papieru (wydzieranka).

Czwartek 26.03.2020

1. Utrwalenie piosenki „Hej, zielona żabko”.

2. Układanie puzzli- ćwiczenie percepcji wzrokowej.

3. Wiersz „Portret Wiosny”. Ilustracja Pani Wiosny.

Oto Wiosna na obrazku. Grzeje uszy w słońca blasku.

Kwiat jej zakwitł na sukience i na nosie i na ręce.

Szpak jej w bucie gniazdo uwił, choć o gnieździe nic nie mówił.

A na palcu siadł skowronek i wygląda jak pierścionek.

4. „Wiosna na łące”- zabawa muzyczno- ruchowa przy muzyce klasycznej („Cztery pory roku, Wiosna, cz.1, A. Vivaldi)- taniec dowolny w rytm muzyki.

5. Zajęcia plastyczne „Suknia Wiosny”.

Dziecko ozdabia różnymi materiałami plastycznymi szablonu sukienki. Przykleja sukienkę na kartkę z konturem głowy, dokleja włosy z włóczki, uzupełnia obrazek- dorysowuje część twarzy.

lub maluje farbami na dużym arkuszu „Panią Wiosnę”.

Piątek 27.03.2020

1. Zajęcia z profilaktyki logopedycznej. Dziecko wykonuje ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Rodzic wymienia zwiastuny wiosny, a Dziecko wykonuje określoną czynność: Słońce- uśmiecha się; chmury- nadyma policzki; Wiatr- wciąga powietrze nosem, wydycha ustami; Budzący się niedźwiedź- ziewa, rozciąga się; Kapiąca woda z sopli- kląska.

2. Ćwiczenia ruchowe

Bocian- Dziecko naśladuje bociana, porusza się po obwodzie koła, unosi wysoko kolana.

Żabka- Dziecko wykonuje przysiad, ręce umieszcza między stopami, naśladuje skaczącą żabkę.

3. „Szczypiorek”- słuchanie wiersza. Dziecko po wysłuchaniu wiersza ogląda szczypiorek, próbuje go, wącha i dzieli się swoimi spostrzeżeniami. Mówimy Dziecku, dlaczego należy jeść szczypiorek.

Włożyłam do ziemi cebulę w zeszły wtorek,

teraz mam w doniczce zielony szczypiorek.

Jeżeli przyjdziecie do mnie, mili goście,

to mnie o szczypiorek zielony poproście.

4.”Zdrowe kanapki”- wykonanie i degustacja kanapek ze szczypiorkiem. Rodzic przygotowuje na stole wszystkie potrzebne produkty i narzędzia. Przypominamy Dziecku, jakie znaczenie dla zdrowia ma jedzenie szczypiorku oraz ogólnie warzyw. Dziecko miesza twarożek ze śmietaną, a następnie samo komponuje wiosenne kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.

 

Propozycje pracy z dziećmi z języka angielskiego:

 

Propozycje zadań specjalnych do pracy w domu z dziećmi grupy Jagódki od 16.03 do 20.03.2020r
1. „Prezent od Pani Wiosny”- zabawa dydaktyczna, prawidłowe nazywanie oznak wiosny, pomoce: worek z listem od Wiosny a w nim obrazki: bocian, żaba, przebiśniegi, gałązka z baziami, krokusy, kwitnąca leszczyna, itp.- dzieci znajdują worek- wyjmują z niego obrazki i układają na dywanie nazywają każdą z rzeczy na ilustracji, zapamiętują, potem zamykają oczy a rodzic zabiera 2-3 obrazki, dziecko musi odgadnąć czego brakuje- czynność powtarzamy
2. „Prośba do słoneczka”- osłuchanie i nauka wiersza B. Formy- Malutka główka krokusa nad śniegiem się pojawiła. To znaczy, że wkrótce przybędzie wiosna miła. Słoneczko nasze kochane, bardzo cię prosimy, ogrzej mocno ziemię, zacieraj ślady zimy. Urośnie młoda trawa, rozwiną się pąki na drzewach, dla ciebie miłe słoneczko każdy ptaszek zaśpiewa.
3. Drzewko wiosenne- malowanie farbami za pomocą pędzelka i wacika do uszu
4. „Jagódki”- nauka, utrwalenie, zabawy muzyczno- taneczne przy piosence(youtube)- naśladowanie ruchem treści piosenki, próby instrumentacji za pomocą instrumentów perkusyjnych samodzielnie przygotowanych przez dzieci( butelki po jogurcie i fasola, pokrywki od garnków, itp.)
5. Zabawy ruchowe: 1.„ Słonko świeci- deszczyk pada”- zabawa orientacyjno- porządkowa. Na hasło „słonko świeci”- dziecko chodzi, biega po pokoju, a na zawołanie „ deszcz pada”, biegnie na wyznaczone miejsce, żeby uchronić się przed zmoknięciem. 2. „Grasz w zielone”- zabawa ruchowa utrwalająca znajomość kolorów- prosimy dziecko, aby wskazały część lub szczegół swojego ubrania w kolorze niebieskim, żółtym lub zielonym, zabawę zaczynamy pytanie „grasz w zielone?”