1.Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się, do przedszkola prowadzi mnie.
Ref. Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali wesoło bawię się. Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam, przedszkole domem drugim jest.
2. Czasem rano trudno mi wstać, chciałoby się leżeć i spać. Lecz na mnie auto czeka i miś, w co będziemy bawić się dziś?
Ref.
3. Zamiast mamy Panią tu mam, bardzo dużo wierszyków znam. Śpiewam i tańczę, wesoło mi i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.
- Ćwiczenia oddechowe.
Przykłady:
- Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.
- Dmuchanie na płomień świecy.
- Dmuchanie na kulkę z waty, na skrawek papieru.
- Chuchanie na zmarznięte ręce.
- Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.
- Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.
- Nadmuchiwanie balonika, wypychanie policzków powietrzem.
- Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.
- Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.
- Liczenie na jednym wydechu.
- Powtarzanie zdań szeptem.
- Naśladowanie śmiechu:
- – che- che- che
- – cha- cha- cha
- – ho- ho- ho
- – chi- chi- chi.
2. Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych.
Ćwiczenia warg:
- Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
- Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
- Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
- Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
- Cmokanie.
- Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
- Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
- Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
- Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-o-u-y-e, u-a-i-o-e-y, o-a-y-i-u, e-y-i-o-a-u, u-i-y-a-o.
- Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u, i-a, u-o, o-i, u-i, a-o, e-o itp.
- Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.
- Wysuwanie warg w przód, następnie przesuwanie warg w prawo, w lewo.
- Wysuwanie warg w przód, następnie krążenie wysuniętymi wargami.
Ćwiczenia języka:
- „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
- Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
- Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
- Kląskanie językiem.
- Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie:
- Wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej.
- Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie.
- Wymawianie połączeń głosek tylnojęzykowych zwartych z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…
- Wypowiadanie sylab: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.
Ćwiczenia policzków:
- Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
- Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.
- Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.
- Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
- Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.
„Indianie’’
Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokanie) i żonami (cmokanie). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy językiem tętent koński, zmieniając brzmienie przez inny układ warg) przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskanie), a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie). Konie zmęczyły się (parskanie) i dają znak, że chcą pić: ihaha, ihaha, ihaha. Indianie zatrzymują swoje konie: prrr… prrr … prrr… Konie piją (ruchy języka z dołu do góry, naśladujące picie zwierzęcia). Nagle Indianie ujrzeli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchanie w złączone ręce). Upiekli na ogniu zwierzynę i zrobili sobie ucztę (mlaskanie i oblizywanie szeroko otwartych ust). Po pewnym czasie zachciało im się spać (ziewanie) i zasnęli (chrapanie). Rano Indianie zwołali rozbiegane konie : a-e-o, y-u-i (przeciągamy samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię (usta jak do ,,i’’, kląskanie ), a potem przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskanie ). Wrócili do wioski i witają się ze swoimi dziećmi (cmokanie ) i żonami (cmokanie ).
Drodzy Rodzice!
Przesyłamy 2 e-book’i z pomysłami! Pod linkiem znajdziecie aż 35 pomysłów na to, co można zrobić z dzieckiem w domu!
E-booki są dostępne za pośrednictwem tego linku: https://drive.google.com/open?id=1jq5pTXL26aV8_fkCF1QvOeAZS99iRaUf – proszę to skopiować i wstawić w pasek górny przeglądarki
Dajcie znać co o nich myślicie!
Propozycje zajęć dla dzieci od 6.04 do 10.04 2020r
1. „Świąteczny mazurek” -modelowanie i ozdabianie mazurka z masy solnej; toczenie, wałkowanie, modelowanie ozdób. Zaczynamy od wykonania spodu. Z kawałka masy solnej pokrywamy kawałek tektury masą o wysokości około 0,5 cm. Następnie przystępujemy do dekoracji mazurka; możemy do tego celu użyć innych mas plastycznych. Inspiracją do dekoracji dziecinnych mazurków mogą być ozdoby na mazurkach z ciasta wykonanych przez mamy.
2.Wysłuchanie lub nauka na pamięć wiersza M. Terlikowskiej „Śmigus- dyngus” posłuży do przybliżenia dzieciom zwyczaju związanego z drugim dniem świąt. Lany poniedziałek, śmigus-dyngus, święto lejka- to zabawa , którą wszyscy dorośli doskonale znają. Oblewać można było wszystko i wszystkich. Zmoczone tego dnia panny miały większe szanse na zamążpójście. a jeśli któraś się obraziła -to nieprędko znalazła męża. Wykupić się można było malowanym jajkiem- stąd każda pannna starała się , by jej pisanka była najpiękniejsza. Chłopak , wręczając tego dnia pannie pisankę, dawał do zrozumienia , że mu się podoba. Treść wiersza: Wie o tym i Tomek i Ewa, że w śmigus się wszystkich oblewa. Ale czy trzeba Pawełka oblewać z pełnego kubełka? Wystarczy z małym kubeczkiem dla żartu, dla śmiechu, troszeczkę. Bo może wiatr chmurę przywieje i wszystkich was deszczem poleje?
3.”Baranki i owieczki”- ćwiczenia artykulacyjne; naśladowanie głosów. Rodzice proponują dzieciom zabawę w „Baranki i owieczki” Rodzic opowiada”Na polanie pasą się owieczki i barany. Pierwsze odzywają się barany (grubo i nisko: be, be, be). Następnie dorosłe owce (grubo i nisko:baa, baaa, baaa). Usłyszały to owieczki i baranki. one też chcą dołączyć do rozmowy. Baranki (cienko i wysoko: bee, bee,bee). Wtórują im małe owieczki owieczki (wysoko i cienko: baa, baaa, baaa). Wesoły ptaszek na gałęzi gałęzi gwiżdże na gałęzi z zachwytem: fiu, fiu, fiu. Następnie dzieci odtwarzają głosy wymienione przez rodziców
4. Świąteczne wyścigi” -zestaw ćwiczeń gimnastycznych z czworakowaniem. – Świąteczny poranek- proponujemy zaczarowanie dzieci w kotki, Opowiadamy im co robi kotek rano, dzieci ilustrują opowieść : Wstają, przeciągają się, wyginają grzbiety, wyciągają łapki w różne strony, spacerują po mieszkaniu . -Śniadanie- ćwiczenie z czworakowaniem. „Kotki są głodne, chcą zjeść śniadanie. Udają się do miski (obręcz , koło , krążek) na czworakach i udają picie mleka , oblizują się po czym siadają na piętach i odpoczywają. – Świąteczne zabawy- ćwiczenie w parach. Jeśli mamy obręcz -jedna osoba trzyma obręcz, druga przez nią przechodzi. Jeśli jej nie mamy- dorosły wykonuje koci grzbiet, dziecko pod nim przechodzi. -Świąteczne wyścigi. Wyznaczamy metę, ustawiamy 2 slalomy z zabawek czy kręgli. Zadaniem
każdego uczestnika jest jak najszybciej pokonać slalom na czworakach. -Kotki w słońcu- dzieci kotki leżą na plecach. Odpoczywają, starają się równo, miarowo oddychać. Wykonują wdech nosem, wydech ustami.
5. „Szukanie zajączka”- wyrazem wielkanocnej radości rodziny może być po zakończeniu śniadania zabawa w szukanie zajączka- małej niespodzianki dla każdego uczestnika śniadania z wykorzystaniem zabawy w „Ciepło- zimno”
https://www.dlanauczyciela.pl/zasoby/nauka-zdalna-wychowanie-przedszkolne/wychowanie-przedszkolne/mlodsze-przedszkolaki/?p=2# – kolorowy świat
https://www.dlanauczyciela.pl/37327,uratujmy-kostke-lodu-mp4 -uratujmy kostkę lodu
https://www.dlanauczyciela.pl/37327,jak-dziala-mydlo-mp4 -jak działa mydło?
Propozycje zajęć i zabaw z dziećmi od 23.03 do 27.03.2020r
1.Wyliczanka Anny Pawłowskiej -Niedbała jest okazją do utrwalania nazw dni tygodnia. Można też nauczyć wyliczanki na pamięć.
Oto jej treść:
Tydzień siedmiu synów miał,
gdy ich wołał , to ich zwał:
Poniedziałek, Wtorek, Środa,
Czwartek,Piątek, Sobota, Niedziela.
A gdy było mu wygodnie, to też wołał ich odwrotnie:
Niedziela, Sobota, Piątek, Czwartek,
Środa, Wtorek, Poniedziałek.
Co się wtedy w świecie działo?
Wszystko ludziom się mieszało.
2. Wykonanie kalendarza.
Długi arkusz papieru dzielimy na siedem części poziomo i dwie części pionowo. W pierwszym rzędzie wpisujemy nazwy dni tygodnia, w drugim planujemy wspólne spędzanie czasu z rodzicami. Na koniec tygodnia sprawdzamy czy wszystkie zaplanowane czynności zostały wykonane. Podobnie możemy postępować z utrwalaniem pór dnia (rano, południe, wieczór)
3. „Ile świeczek, tyle lat”- zabawa matematyczna.
Zanim zaczniemy przeliczać świeczki na torcie wypadałoby przygotować tort. Może być wykonany z plasteliny, ciastoliny lub masy solnej (przepis: 1 szklanka mąki, 0,5 szklanki soli, 0,5 szklanki wody, 2 łyżki oleju; masę można barwić poprzez dolanie farby plakatowej; wyroby można też malować po wyschnięciu wytworów)
Na gotowym torcie ustawiamy patyczki-świeczki według różnych poleceń np. ustaw tyle patyczków , ile masz teraz lat; ile lat będziesz mieć za rok- porównują liczbę patyczków; ile lat ma siostra, brat (układamy patyczki i porównujemy ich liczby); możemy też pytać: kto jest starszy, młodszy i o ile.
4. „Skoczny języczek” – ćwiczenia usprawniające narządy . Dorosły czyta i sprawdza poprawność wykonania ćwiczeń.
Języczek, kiedy nie śpi, nie chce siedzieć spokojnie. Ale tym razem zaczęła żuchwa- chciała, by zęby kłapały jak najgłośniej (opuszczanie żuchwy i podnoszenie, zęby uderzają o siebie). Spodobało się to języczkowi. On też chciał skakać- z górnej wargi na dolną (przenoszenie języka z górnej wargi na dolną) A teraz na boki (przenoszenie języka z prawego kącika ust do lewego, bez dotykania wargi). Potem z ząbka na ząbek (dotykanie czubkiem języka każdego ząbka- najpierw na dole, a później na górze)
Jeszcze mu mało podskoków (uderzanie czubkiem języka o podniebienie górne). Na koniec –zjeżdżalnia (przesuwanie języka środkiem podniebienia, od górnych zębów jak najdalej w kierunku gardła) Co to? Koniec zabawy? Zęby nie chcą go przepuścić? Przeciśnie się jakoś! (przeciskanie języka między zbliżonymi zębami górnymi i dolnymi). Koniec- buzia się zamyka (zakładanie wargi górnej na dolną i odwrotnie). Odpocznij , języczku..(uśmiech ze złączonymi wargami, odciąganie kącików ust)
5.Zabawa wyciszająca „Buty” (Możemy wykorzystać także skarpety czy zabawki)
Siadamy w kółeczku. Zdejmujemy po jednym bucie i układamy na środku,( jeśli jest nas mało możemy dołożyć inne buty). Przy pomocy dowolnej wyliczanki wyznaczamy osobę, która rozpocznie zabawę. Opisuje ona wybrany przez siebie but. Jeśli rozpoznamy , o który but chodzi, zabieramy go, a sami opisujemy wybrany przez siebie kolejny but itd.
Temat: Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór
1.„Wróbelki” – zabawa naśladowcza. Domem – gniazdem małych ptaszków jest wyznaczony fragment dywanu, który opuszczają po usłyszeniu wcześniej ustalonego sygnału dźwiękowego, np. uderzenia trójkąta. „Wróbelki” skaczą obunóż, machają ułożonymi blisko tułowia rękami jak skrzydełkami i mówią: ćwir, ćwir. Od czasu do czasu mogą przysiadać i stukać palcami w podłogę – „ziemię”, jakby zbierały okruszki. Po powtórnym usłyszeniu trójkąta „wróbelki” wracają do gniazda.. 2.„Przyloty” – prezentacja ptaków, które wiosną wracają z ciepłych krajów.
- „Budka dla szpaka” – układanie szpaczej budki z figur geometrycznych. Pokazuje dzieciom ilustrację szpaka oraz jego domku – budki. Wspólnie z dziećmi przypomina ciekawostki na temat szpaka: zmienia kolor piór w zależności od pory roku, ma silny, ostry dziób, pięknie śpiewa, naśladuje głosy innych ptaków, mieszka w gniazdach innych ptaków lub w budkach, jest pod ochroną. Następnie oglądają ilustrację budki.
- „Nasze ptaki” – oglądanie zdjęć i albumów przyrodniczych, zapoznanie z różnorodnością ubarwienia i wyglądu ptaków.
- „Ptasie radio” – wysłuchanie wiersza J. Tuwima z nagrania, powtarzanie ptasich treli, ćwiczenia logopedyczne.
5.Najpiękniejszy ptaszek „- praca wg pomysłowości dzieci i inwencji twórczej, jedne same malują, inne z pomocą, a inne kolorują.
Powodzenia!
➡ DARMOWE KODY DOSTĘPU DO GRY BALON BLUM NA CZAS ZAMKNIĘCIA PLACÓWEK 👩🏫👨🏫
EDIT: Kody są cały czas dostępne. Jeśli otrzymają Państwo komunikat o braku kodów, prosimy spróbować ponownie po upływie kilku sekund. Wynika to z ograniczeń systemu .Dziękujemy za zrozumienie.
👉 Drodzy Rodzice, z uwagi na obecną sytuację, zdecydowaliśmy się udostępnić darmowe kody dostępu do portalu dla dzieci i Balon Blum.
Balon Blum to gra edukacyjna, która pomaga rozwijać koordynację oko-ręka, sprawność manualną, logiczne myślenie, a także percepcję wzrokową i słuchową 🤲👀👂🧠.
Każdy kod umożliwia nielimitowany dostęp do gry edukacyjnej dla jednego dziecka. Dostępne są kody dla obu grup wiekowych – 3/4 oraz 5/6-latków. Z myślą o rodzinach posiadających więcej niż jedno dziecko, umożliwiamy pobranie jednego kodu dla każdej grupy wiekowej.
👉 Co trzeba zrobić? Po prostu prześlijcie poniższy link za pośrednictwem sms-a lub maila 💻📱 do rodziców swoich przedszkolaków, lub udostępnicie ten post na swoim profilu.
👉 Po pobraniu kodu, wystarczy wejść na stronę https://balonblum.pl i założyć konto. Gra działa na komputerze 💻 lub tablecie, ale nie na smartfonach, ponieważ ich ekrany są zbyt małe, by komfortowo z niej korzystać.
👉 Uwaga! Pobranie kodu nastąpi przez Messengera.
📌 Link do udostępnienia rodzicom ⬇⬇: https://m.me/nowaeradlaprzedszkola?ref=w9769135
W razie pytań proszę o kontakt z nami za pośrednictwem maila podanego na stronie
Pozdrawiamy
The gallery was not found!Nasze kukiełki zrobione własnoręcznie, nam się podobają, a Wam?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
The gallery was not found!5 marca odwiedziliśmy krp, dowiedzieliśmy się o pracy w radio, nagraliśmy piosenkę o zbliżającej się wiośnie i wierszyk dedykowany wszystkim paniom z okazji Dnia Kobiet.