Motylki

Witamy na stronie grupy Motylki
Bal w przedszkolu
The gallery was not found!
Kochamy nasze Babcie i Dziadków
The gallery was not found!
Zimowe zabawy na śniegu
The gallery was not found!
Wierszyk i piosenka z okazji Dnia Babci i Dziadka
Babcia i Dziadek to moja Rodzinka,
a ja jestem córką/synkiem ich synka.
A, że dopiero mam kilka latek
ich synek pomaga mi na dodatek
w składaniu życzeń z serca płynących.
Choć mała/y jestem mam serce gorące
więc bądźcie zdrowi Babciu i Dziadku
i żyjcie 100 lat w zdrowiu i dostatku!
Babcia i Dziadek
1. Babcia już od rana pięknie podśpiewuje
Po domu się krząta, obiadek gotuje
2. Dziadek na zabawę zawsze ma ochotę
Zawsze uśmiechnięty i ma serce złote
3. Dzisiaj Wasze Święto zaśpiewajmy chórem
Babcia jest królową a nasz Dziadek królem.
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia dla wszystkich dzieci i ich Rodziców życzą panie Kasie i pani Monika
Motylki wykonują różnorodne ozdoby choinkowe
The gallery was not found!
Mikołaj w Motylkach
The gallery was not found!
Dzień Pluszowego Misia w Motylkach
The gallery was not found!
Zajęcia z języka angielskiego z okazji Święta Pluszowego Misia
The gallery was not found!
Malujemy, malujemy, pracujemy, pracujemy…
The gallery was not found!
Piosenka i wierszyk z okazji Mikołajek:
Święty Mikołaj
1. Już świąteczna gwiazdka świeci, choineczkę mają dzieci,
aniołeczki z nieba sypią biały, lekki puch.
Ref. Mikołaju, Mikołaju, na Ciebie czekamy też,
Moc prezentów nam przyniesiesz, o czym marzę, dobrze wiesz.
Mikołaju, Mikołaju, na Ciebie czekamy też.
Moc prezentów nam przyniesiesz, o czym marzę, dobrze, dobrze wiesz.
2. Choineczka już ubrana, ciepłe kluski niesie mama.
Stół Świąteczny zastawiony, teraz życzeń moc.
Ref. Mikołaju, Mikołaju…..
Prezent dla Mikołaja
A ja się bardzo, bardzo postaram
i zrobię prezent dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik piękny i nowy,
żeby go nosił w noce zimowe
i żeby nie zmarzł w szyję i w uszy,
gdy z burej chmury śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty,
tak rzadko ktoś mu daje prezenty!
Dorota Gellner
10 listopada z okazji Święta Niepodległości dzieci o godzinie 11.11 odśpiewały wspólnie z Paniami hymn Polski.
The gallery was not found!
Motylki wykonały wspólnie makietę o tematyce leśnej.
The gallery was not found!
Dzieci wykonały piękną wiewióreczkę oraz znakomicie przeliczały orzeszki.
The gallery was not found!
Motylki świętowały Dzień Chłopaka w przedszkolu, dziewczynki wykonały piękne prace dla chłopców, były słodycze i składanie życzeń.
The gallery was not found!
Motylki pracują
Motylki utrwalają literkę O
The gallery was not found!
Przedszkole – drugi dom -piosenka
1.Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się, do przedszkola prowadzi mnie.
Ref. Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali wesoło bawię się. Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam, przedszkole domem drugim jest.
2. Czasem rano trudno mi wstać, chciałoby się leżeć i spać. Lecz na mnie auto czeka i miś, w co będziemy bawić się dziś?
Ref.
3. Zamiast mamy Panią tu mam, bardzo dużo wierszyków znam. Śpiewam i tańczę, wesoło mi i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.
Propozycje pracy z dzieckiem z języka angielskiego:
Propozycje ćwiczeń logopedycznych do pracy z dzieckiem:
  1. Ćwiczenia oddechowe.

Przykłady: 

  • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.
  • Dmuchanie na płomień świecy.
  • Dmuchanie na kulkę z waty, na skrawek papieru.
  • Chuchanie na zmarznięte ręce.
  • Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.
  • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.
  • Nadmuchiwanie balonika, wypychanie policzków powietrzem.
  • Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.
  • Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.
  • Liczenie na jednym wydechu.
  • Powtarzanie zdań szeptem.
  • Naśladowanie śmiechu:
  • – che- che- che
  • – cha- cha- cha
  • – ho- ho- ho
  • – chi- chi- chi.

2. Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych.

Ćwiczenia warg: 

  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
  • Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
  • Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
  • Cmokanie.
  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie).
  • Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
  • Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-o-u-y-e,  u-a-i-o-e-y,  o-a-y-i-u,  e-y-i-o-a-u,            u-i-y-a-o.
  • Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u,  i-a,  u-o,  o-i,  u-i,  a-o, e-o  itp.
  • Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.
  • Wysuwanie warg w przód, następnie przesuwanie warg w prawo, w lewo.
  • Wysuwanie warg w przód, następnie krążenie wysuniętymi wargami.

Ćwiczenia języka: 

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie: 

  • Wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej.
  • Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie.
  • Wymawianie połączeń głosek tylnojęzykowych zwartych z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…
  • Wypowiadanie sylab: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.

Ćwiczenia policzków: 

  • Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
  • Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.
  • Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.
  • Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
  • Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

 

Bajka artykulacyjne

„Indianie’’

 

Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokanie)  i żonami (cmokanie). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy  językiem  tętent  koński, zmieniając brzmienie przez inny układ warg) przez most  (usta  jak  do  ,,u’’  i  kląskanie), a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie). Konie zmęczyły się  (parskanie)  i dają znak, że chcą pić:  ihaha, ihaha, ihaha. Indianie zatrzymują swoje konie:  prrr… prrr … prrr… Konie  piją (ruchy  języka  z  dołu  do  góry,  naśladujące  picie  zwierzęcia). Nagle Indianie ujrzeli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchanie  w  złączone  ręce). Upiekli na ogniu zwierzynę i zrobili sobie ucztę (mlaskanie  i  oblizywanie  szeroko  otwartych  ust). Po pewnym czasie zachciało im się spać  (ziewanie) i zasnęli (chrapanie). Rano Indianie zwołali rozbiegane konie :  a-e-o, y-u-i   (przeciągamy  samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię (usta jak do ,,i’’, kląskanie ), a potem  przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskanie ). Wrócili do wioski i witają się ze swoimi dziećmi (cmokanie ) i żonami (cmokanie ).

 

 

Drodzy Rodzice!

Przesyłamy 2 e-book’i z pomysłami! Pod linkiem znajdziecie aż 35 pomysłów na to, co można zrobić z dzieckiem w domu! 

E-booki są dostępne za pośrednictwem tego linku: https://drive.google.com/open?id=1jq5pTXL26aV8_fkCF1QvOeAZS99iRaUfproszę to skopiować i wstawić w pasek górny przeglądarki

Dajcie znać co o nich myślicie!

 

 

 

Propozycje zajęć dla dzieci od 6.04 do 10.04 2020r

1. „Świąteczny mazurek” -modelowanie i ozdabianie mazurka z masy solnej; toczenie, wałkowanie, modelowanie ozdób. Zaczynamy od wykonania spodu. Z kawałka masy solnej pokrywamy kawałek tektury masą o wysokości około 0,5 cm. Następnie przystępujemy do dekoracji mazurka; możemy do tego celu użyć innych mas plastycznych. Inspiracją do dekoracji dziecinnych mazurków mogą być ozdoby na mazurkach z ciasta wykonanych przez mamy.

2.Wysłuchanie lub nauka na pamięć wiersza M. Terlikowskiej  „Śmigus- dyngus”  posłuży do przybliżenia dzieciom zwyczaju związanego z drugim dniem świąt. Lany poniedziałek, śmigus-dyngus, święto lejka- to zabawa , którą wszyscy dorośli doskonale znają. Oblewać można było wszystko i wszystkich. Zmoczone tego dnia  panny miały większe szanse na zamążpójście. a jeśli któraś się obraziła -to nieprędko znalazła męża. Wykupić się można było malowanym jajkiem- stąd każda pannna  starała się , by jej pisanka była najpiękniejsza. Chłopak , wręczając tego dnia pannie pisankę, dawał do zrozumienia , że mu się podoba. Treść wiersza: Wie o tym i Tomek i Ewa, że w śmigus się wszystkich oblewa. Ale czy trzeba Pawełka oblewać z pełnego kubełka? Wystarczy z małym kubeczkiem dla żartu, dla śmiechu, troszeczkę. Bo może wiatr chmurę przywieje i wszystkich was deszczem poleje?

3.”Baranki i owieczki”- ćwiczenia artykulacyjne; naśladowanie głosów. Rodzice proponują dzieciom zabawę w „Baranki i owieczki” Rodzic opowiada”Na polanie pasą się owieczki i barany. Pierwsze odzywają się barany (grubo i nisko: be, be, be). Następnie dorosłe owce (grubo i nisko:baa, baaa, baaa). Usłyszały to owieczki i baranki. one też chcą dołączyć do rozmowy. Baranki (cienko i wysoko: bee, bee,bee). Wtórują  im małe owieczki owieczki (wysoko i cienko: baa, baaa, baaa). Wesoły ptaszek na gałęzi  gałęzi gwiżdże na gałęzi z zachwytem: fiu, fiu, fiu. Następnie dzieci odtwarzają głosy wymienione przez rodziców

4. Świąteczne wyścigi” -zestaw ćwiczeń gimnastycznych z czworakowaniem. – Świąteczny poranek- proponujemy zaczarowanie dzieci w kotki, Opowiadamy im co robi kotek rano, dzieci ilustrują opowieść : Wstają, przeciągają się, wyginają grzbiety, wyciągają łapki w różne strony, spacerują po mieszkaniu . -Śniadanie- ćwiczenie z czworakowaniem. „Kotki są głodne, chcą zjeść śniadanie.  Udają się do miski (obręcz , koło , krążek) na czworakach i udają picie mleka , oblizują się  po czym siadają na piętach i odpoczywają. – Świąteczne zabawy- ćwiczenie w parach. Jeśli mamy obręcz -jedna osoba trzyma obręcz,  druga przez nią przechodzi. Jeśli jej nie mamy- dorosły wykonuje koci grzbiet, dziecko pod nim przechodzi. -Świąteczne wyścigi. Wyznaczamy metę, ustawiamy 2 slalomy z zabawek czy kręgli. Zadaniem

każdego uczestnika jest jak najszybciej pokonać slalom na czworakach. -Kotki w słońcu- dzieci kotki leżą na plecach. Odpoczywają, starają się równo, miarowo oddychać. Wykonują wdech nosem, wydech ustami.

5. „Szukanie zajączka”- wyrazem wielkanocnej radości rodziny może być po zakończeniu śniadania zabawa w szukanie zajączka- małej niespodzianki dla każdego uczestnika śniadania z  wykorzystaniem  zabawy w „Ciepło- zimno”

Propozycje zadań specjalnych do pracy z dziećmi w domu:
Propozycje ciekawych filmików do obejrzenia :
Propozycje zajęć i zabaw z dziećmi od 30.03 do 03.04.2020:

Propozycje zajęć i zabaw z dziećmi od 23.03 do 27.03.2020r

1.Wyliczanka Anny Pawłowskiej -Niedbała jest okazją do utrwalania nazw dni tygodnia. Można też nauczyć wyliczanki na pamięć.
Oto jej treść:
Tydzień siedmiu synów miał,
gdy ich wołał , to ich zwał:
Poniedziałek, Wtorek, Środa,
Czwartek,Piątek, Sobota, Niedziela.
A gdy było mu wygodnie, to też wołał ich odwrotnie:
Niedziela, Sobota, Piątek, Czwartek,
Środa, Wtorek, Poniedziałek.
Co się wtedy w świecie działo?
Wszystko ludziom się mieszało.

2. Wykonanie kalendarza.
Długi arkusz papieru dzielimy na siedem części poziomo i dwie części pionowo. W pierwszym rzędzie wpisujemy nazwy dni tygodnia, w drugim planujemy wspólne spędzanie czasu z rodzicami. Na koniec tygodnia sprawdzamy czy wszystkie zaplanowane czynności zostały wykonane. Podobnie możemy postępować z utrwalaniem pór dnia (rano, południe, wieczór)

3. „Ile świeczek, tyle lat”- zabawa matematyczna.
Zanim zaczniemy przeliczać świeczki na torcie wypadałoby przygotować tort. Może być wykonany z plasteliny, ciastoliny lub masy solnej (przepis: 1 szklanka mąki, 0,5 szklanki soli, 0,5 szklanki wody, 2 łyżki oleju; masę można barwić poprzez dolanie farby plakatowej; wyroby można też malować po wyschnięciu wytworów)
Na gotowym torcie ustawiamy patyczki-świeczki według różnych poleceń np. ustaw tyle patyczków , ile masz teraz lat; ile lat będziesz mieć za rok- porównują liczbę patyczków; ile lat ma siostra, brat (układamy patyczki i porównujemy ich liczby); możemy też pytać: kto jest starszy, młodszy i o ile.
4. „Skoczny języczek” – ćwiczenia usprawniające narządy . Dorosły czyta i sprawdza poprawność wykonania ćwiczeń.
Języczek, kiedy nie śpi, nie chce siedzieć spokojnie. Ale tym razem zaczęła żuchwa- chciała, by zęby kłapały jak najgłośniej (opuszczanie żuchwy i podnoszenie, zęby uderzają o siebie). Spodobało się to języczkowi. On też chciał skakać- z górnej wargi na dolną (przenoszenie języka z górnej wargi na dolną) A teraz na boki (przenoszenie języka z prawego kącika ust  do lewego, bez dotykania wargi). Potem z ząbka na ząbek (dotykanie czubkiem języka każdego ząbka- najpierw na dole, a później na górze)
Jeszcze mu mało podskoków (uderzanie czubkiem języka o podniebienie górne). Na koniec –zjeżdżalnia (przesuwanie języka środkiem podniebienia, od górnych zębów jak najdalej w kierunku gardła) Co to? Koniec zabawy? Zęby nie chcą go  przepuścić? Przeciśnie się jakoś! (przeciskanie języka między zbliżonymi zębami górnymi i dolnymi). Koniec- buzia się zamyka (zakładanie wargi górnej na dolną i odwrotnie). Odpocznij , języczku..(uśmiech ze złączonymi wargami, odciąganie kącików ust)

5.Zabawa wyciszająca „Buty” (Możemy wykorzystać także skarpety czy zabawki)
Siadamy w kółeczku. Zdejmujemy po jednym bucie i układamy na środku,( jeśli jest nas mało możemy dołożyć  inne buty). Przy pomocy dowolnej wyliczanki wyznaczamy osobę, która rozpocznie zabawę.  Opisuje ona wybrany przez siebie but. Jeśli rozpoznamy , o który but chodzi, zabieramy go, a sami opisujemy  wybrany przez siebie kolejny but itd.

 

Propozycje pracy z dziećmi z języka angielskiego:

 

Temat tygodnia realizowany od 16.03 do 20.03.2020 r

Temat: Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór

1.„Wróbelki” – zabawa naśladowcza. Domem – gniazdem małych ptaszków jest wyznaczony fragment dywanu, który opuszczają po usłyszeniu wcześniej ustalonego sygnału dźwiękowego, np. uderzenia trójkąta. „Wróbelki” skaczą obunóż, machają ułożonymi blisko tułowia rękami jak skrzydełkami i mówią: ćwir, ćwir. Od czasu do czasu mogą przysiadać i stukać palcami w podłogę – „ziemię”, jakby zbierały okruszki. Po powtórnym usłyszeniu trójkąta „wróbelki” wracają do gniazda.. 2.„Przyloty” – prezentacja ptaków, które wiosną wracają z ciepłych krajów.

  1. „Budka dla szpaka” – układanie szpaczej budki z figur geometrycznych. Pokazuje dzieciom ilustrację szpaka oraz jego domku – budki. Wspólnie z dziećmi przypomina ciekawostki na temat szpaka: zmienia kolor piór w zależności od pory roku, ma silny, ostry dziób, pięknie śpiewa, naśladuje głosy innych ptaków, mieszka w gniazdach innych ptaków lub w budkach, jest pod ochroną. Następnie oglądają ilustrację budki.
  2. „Nasze ptaki” – oglądanie zdjęć i albumów przyrodniczych, zapoznanie z różnorodnością ubarwienia i wyglądu ptaków.
  3. „Ptasie radio” – wysłuchanie wiersza J. Tuwima z nagrania, powtarzanie ptasich treli, ćwiczenia logopedyczne.

5.Najpiękniejszy ptaszek „- praca wg pomysłowości dzieci i inwencji twórczej, jedne same malują, inne z pomocą, a inne kolorują.

Powodzenia!

 

Drodzy Rodzice, wydawnictwo Nowa Era , na którym pracujemy udostępniło darmowe kody, można korzystać, zachęcamy

➡ DARMOWE KODY DOSTĘPU DO GRY BALON BLUM NA CZAS ZAMKNIĘCIA PLACÓWEK 👩‍🏫👨‍🏫

EDIT: Kody są cały czas dostępne. Jeśli otrzymają Państwo komunikat o braku kodów, prosimy spróbować ponownie po upływie kilku sekund. Wynika to z ograniczeń systemu .Dziękujemy za zrozumienie.

👉 Drodzy Rodzice, z uwagi na obecną sytuację, zdecydowaliśmy się udostępnić darmowe kody dostępu do portalu dla dzieci i Balon Blum.

Balon Blum to gra edukacyjna, która pomaga rozwijać koordynację oko-ręka, sprawność manualną, logiczne myślenie, a także percepcję wzrokową i słuchową 🤲👀👂🧠.

Każdy kod umożliwia nielimitowany dostęp do gry edukacyjnej dla jednego dziecka. Dostępne są kody dla obu grup wiekowych – 3/4 oraz 5/6-latków. Z myślą o rodzinach posiadających więcej niż jedno dziecko, umożliwiamy pobranie jednego kodu dla każdej grupy wiekowej.

👉 Co trzeba zrobić? Po prostu prześlijcie poniższy link za pośrednictwem sms-a lub maila 💻📱 do rodziców swoich przedszkolaków, lub udostępnicie ten post na swoim profilu.

👉 Po pobraniu kodu, wystarczy wejść na stronę https://balonblum.pl i założyć konto. Gra działa na komputerze 💻 lub tablecie, ale nie na smartfonach, ponieważ ich ekrany są zbyt małe, by komfortowo z niej korzystać.

👉 Uwaga! Pobranie kodu nastąpi przez Messengera.

📌 Link do udostępnienia rodzicom ⬇⬇https://m.me/nowaeradlaprzedszkola?ref=w9769135

W razie pytań proszę o kontakt z nami za pośrednictwem maila podanego na stronie

Pozdrawiamy

The gallery was not found!

Nasze kukiełki zrobione własnoręcznie, nam się podobają, a Wam?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wizyta w rozgłośni radiowej
The gallery was not found!

5 marca odwiedziliśmy krp, dowiedzieliśmy się o pracy w radio, nagraliśmy piosenkę o zbliżającej się wiośnie i wierszyk dedykowany wszystkim paniom z okazji Dnia Kobiet.